Este dissabte 3 d’abril s’ha celebrat el Congrés Local de Joves PV – Compromís Xeraco – Xeresa per a renovar la seua coordinadora on fou elegida Maite Puglia com a nova Secretària Local.

Israel Palma i Miquel Castelló, com a representants ixents de les coordinadores de Joves PV – Compromís a Xeresa i a Xeraco, respectivament, han fet un balanç positiu d’estos dos passats anys, on han destacat, primerament, que la tasca més important que s’ha aconseguit és la consolidació del mateixos col•lectius i ampliació de la militància. En segon lloc, a més de les mocions, xarrades, campanyes i accions que s’han dut a terme, s’ha treballat molt en les xarxes socials i sobretot de caràcter intern dins del BLOC-Compromís tant a Xeraco com a Xeresa, on han assenyalat que els joves i les joves s’han convertit en una peça clau, però no tan sols als nostres pobles, sinó també s’han convertit en el referent comarcal, en quant a mobilització i organització, a tot Joves PV – Compromís.

Fet el balanç d’estos dos últims anys. Han assenyalat la importància tant orgànica com simbòlica que té unir Xeresa i Xeraco en un sol col·lectiu de les joventuts valencianistes, feministes, ecologistes i antifeixistes.

Així doncs, per tots els presents i per unanimitat, Maite Puglia ha resultat escollida com a nova Secretària Local dels dos pobles on ha encoratjat a la resta de la militància i a tot aquell qui hi vulga participar, a formar-hi part de la seua nova Coordinadora Local, donant entrada a Miquel, Paula, Israel, Carla, Josep i Dani, els quals s’han repartit els càrrecs interns per dinamitzar aquesta nova etapa de treball i germanor.

Maite ha insistit en que les i els joves de Xeresa i Xeraco han de seguir treballant per millorar els col·lectius i les candidatures de Compromís als nostres pobles i també a Joves PV – Compromís Safor-Valldigna i al seu referent nacional, Joves PV – Compromís.

A l’acte els acompanyaren Joan Iborra, Secretari Local de Compromís per Xeraco, Israel Palma Secretari Local de Compromís per Xeresa, Jacinta Rubio Regidora a Xeraco i Secretària Comarcal de Compromís Safor – Valldigna, Anabel Peiró Alcaldessa de Xeresa i Dani Canet Secretari Comarcal de Joves PV –Compromís Safor – Valldigna.