El passat octubre, el Col·lectiu de Compromís per Xeraco, va encetar un procés per elegir la persona que serà cap de llista per a les properes eleccions locals.

Qualsevol dels i les militants de la nostra formació van poder presentar la seua candidatura. Si en el cas de hi haure sols una proposta, l’assemblea hauria d’haver decidit si ratificar-la o no. Si hi hagués més d’una, haguérem passat a celebrar primàries.

Com a partit democràtic creiem essencial fer aquests exercicis de participació i transparència.

El resultat fou escollir per unanimitat a Jacinta Rubio, directora de gestió de recursos humans i planificació estratègica de l’IVACE (Institut Valencià de Competitivitat Empresarial) com a candidata a l’alcaldia per a les pròximes eleccions municipal del 28 de maig de 2023.

L’actual portaveu municipal de Compromís va ser regidora d’urbanisme i hisenda durant la legislatura 2015-2019, sanejant les arques municipals i afavorint la reorientació de les polítiques locals creant noves subvencions culturals i esportives prestant especial atenció als col·lectius amb més necessitats com són la gent gran i els joves, que disposaven per exemple, d’exempció de taxes a la piscina municipal.

En paraules de Jacinta Rubio, advocada de formació, mediadora i actual secretaria comarcal de la coalició, un dels projectes més satisfactoris dels quals ha format part durant aquesta legislatura ha estat la reversió de les ITV al territori valencià. “Aquest és un exemple de la classe de polítiques que volem per a Xeraco, accions valentes per millorar els serveis públics i la vida de les persones. Deixant enrere amiguismes, el formigó i la privatització del PP”.

Entre els objectius destacats per l’aspirant a convertir-se en la primera alcaldessa de Xeraco es troba la creació d’una comunitat energètica local per aconseguir la sobirania energètica del municipi. Un projecte encarat a una transició amable amb el medi ambient i creant un abaratiment de costos de l’energia a les cases xeraqueres. Jacinta Rubio subratlla també la importància de fer públics serveis municipals com la gestió de l’aigua, actualment en mans d’una empresa privada.

Així doncs, des de Compromís per Xeraco aposten per una candidata amb llarga experiència en la gestió municipal i autonòmica, formació en advocacia, mediació i com destaquen des de la coalició: amb un compromís ferm per treballar per totes i cadascuna de les persones del municipi fent polítiques d’esquerres valentes que transformen i milloren la vida de les xeraqueres i els xeraquers. “En els últims anys el govern de Xeraco ha oblidat que la seua funció és treballar per la gent que viu al municipi, per a tots i totes, i s’ha centrat a fer projectes i esdeveniments faraònics, malbaratant els diners. El meu objectiu com a candidata és treballar per un ajuntament que escolte i treballe per a tot el poble, sense deixar a ningu enrerre”.