L’Assemblea de Compromís per Xeraco ha ratificat per unanimitat la candidatura amb què concorrerà a les properes Eleccions Municipals del 26 de maig. Si a la tardor es va confirmar que Jacinta Rubio seria la candidata per encapçalar la llista local, ara l’Assemblea Local del BLOC-Compromís proclama per unanimitat les persones que l’acompanyaran.

El col·lectiu ha fet públic de moment els cinc primers membres que ocuparan la llista electoral:

Jacinta Rubio, 44 anys, candidata a l’Alcaldia, és advocada i mediadora civil i mercantil, actual secretària comarcal del BLOC  i Compromís a la Safor – Valldigna i primera tinent d’alcalde, portant les regidories a l’Ajuntament de Xeraco d’Urbanisme, Hisenda, Participació Ciutadana, Patrimoni i Noves Tecnologies. Sempre ha estat vinculada al món associatiu tant a nivell nacional com local.

Stefan Torres Jaijo, 36 anys, és ferrer. Actualment és regidor d’Esports, Festes, Serveis i Medi Ambient. És la persona que va assenyalar que els 600 metres al nord de la platja de l’Auir són de Xeraco i té la intenció de reivindicar el que és de Xeraco, fins al final. Té una gran estima per la muntanya i el riu Vaca, a més de compaginar la seua vida amb la música.

Elisabeth Ureña Alvez, 43 anys, és modista. Mare d’un xiquet i una xiqueta, membre del Grup de Danses de Xeraco. Militant de base al col·lectiu que ha decidit pegar una passa endavant. «És un repte i orgull acompanyar a Jacinta i la resta de la candidatura de Compromís a Xeraco. Perquè és un projecte transformador, inclusiu i participatiu per a fer política per a tot el veïnat del nostre poble».

Daniel Canet i Rosselló, 26 anys, jove graduat en història, li agradaria ser professor, i l’any que ve aspira a presentar-se a les oposicions. Des del 2016 és el secretari comarcal dels joves de Compromís a la Safor – Valldigna. Participa molt activament en el món associatiu del poble i comarca. És una de les joves apostes a les llistes de Compromís arreu de tota la comarca. «Els i les joves estem cansats que ens diguen que som el futur, quan realment ja som el present. Així anem a demostrar-ho a Compromís empoderant-nos a tota la Safor-Valldgina».

Vicenta Juan Ureña, 46 anys, és educadora al menjador escolar. Mare d’una xiqueta. Els animals són la seua passió i també ha pegat una passa endavant «il·lusionada de formar part d’un projecte jove, que creu en la participació activa dels nostres membres i que, per ara, som l’única opció per tindre una primera dona Alcaldessa a Xeraco».

Per a Jacinta Rubio«hem conformat una llista renovada des de la il·lusió i la responsabilitat per un projecte de poble on cal destacar que en aquesta última legislatura s’han fet més projectes que en els darrers deu anys, i encara tenim molt més per fer».