Ahir divendres dia 21 d’abril s’ha celebrat el II Congrés dels Joves amb Compromís Xeraco per a renovar la seua coordinadora. Dani Canet, el Secretari Local ixent, ha fet un balanç d’aquests dos passats anys, on ha destacat, primerament, que la tasca més important que s’ha aconseguit és la creació i consolidació del mateix col•lectiu, ja que el partit no contava amb un col•lectiu jove fins al moment. En segon lloc, a més de les mocions, xarrades, campanyes i accions que s’han dut a terme, s’ha treballat molt en les xarxes socials i sobretot de caràcter intern dins del BLOC-Compromís per Xeraco on ha assenyalat que els joves s’han convertit en una peça clau, però no tan sols al poble sinó també s’han convertit en el referent comarcal, en quant a mobilització i organització, a tot Compromís de la Safor-Valldigna.
Una volta fet el balanç, Canet ha agraït a les companyes i companys que l’han acompanyat durant aquests dos anys perquè, segons ell, ha estat tasca fàcil encapçalar aquesta formació gràcies a ells i elles, però ha destacat que tocava una renovació perquè ja ocupa el càrrec de Secretari Comarcal i calia donar pas als altres companys. Així doncs, per tots els presents i per unanimitat, Alexandre Martí ha resultat escollit com a nou Secretari Local de Joves amb Compromís Xeraco, on ha encoratjat a la resta de l’assemblea a formar-hi part de la seua nova Executiva Local, donant entrada a Miquel, Mireia, Gerard, Dani, Paula, Jose, Alejandro i Imma els quals s’han repartit els càrrecs per dinamitzar el col•lectiu valencianista, ecologista, feminista, antifeixista, animalista i d’esquerres.
Àlex ha insistit en que les i els joves de Xeraco han de seguir treballant per millorar el BLOC-Compromís de Xeraco, Joves amb Compromís Safor-Valldigna com també el seu referent nacional, Joves PV – Compromís.

Els joves amb Joan, Jacinta i Francesc, Secretari Local del BLOC-Compromís Xeraco, Secretària Comarcal i l’Alcalde de Xeraco respectivament.