Declaració d’Oliva – I Forum d’Alcaldies de Compromís.

Compromís ha celebrat hui  dissabte dia 4 de maig la “Declaració d’Oliva” a les 13h en el Teatre Olímpia d’Oliva.

Oliva ha acollit durant tot el matí la celebració del I Fòrum d’Alcaldies de Compromís, l’Assemblea de Regidores i Regidors Nacionalistes del País Valencià i ha conclòs  els actes amb la “Declaració d’Oliva“.

A les 13h ha hagut  un acte obert al públic on s’ha llegit la “Declaració d’Oliva”. Han intervengut: Joan Baldoví, diputat a les Corts Generals per Compromís, Enric Morera, Secretari General del BLOC i Síndic de Compromís a les Corts Valencianes i David Gonzalez alcalde d’Oliva qui ha fet la lectura de la declaració.

L’acte ha comptat amb l’assistència d’un nombrós públic.

P1050409Regidors saforencs de Compromís amb Baldiví i Morera

P1050396Francesc amb companys de Xeraco a l’acte.

premiabril2013

L’acte més esperat ha estat el que s’ha denominat ‘La Declaració d’Oliva’. Precisament, l’alcalde d’Oliva, David González ha donat lectura al  document pel qual Compromís reivindica, contra l’austericidi i el retall de recursos i de competències, el foment de la gestió de la proximitat i, per tant, un finançament just i adient per a les administracions que el suporten, els ajuntaments. Els ajuntaments són aquelles administracions en què la ciutadania se sent representada amb major força respecte de les decisions que els afecten i per això han de ser les majors dipositàries de competències. Si els ajuntaments valencians reberen el finançament que els pertoca, disposarien del doble de recursos per fer política per a les persones, amb les persones que vivim a les ciutats i als pobles d’arreu del nostre país.”

Compromís rebutja, per tant, l’Avantprojecte de Racionalització i de Sostenibilitat de l’Administració Local en el qual treballa el govern de l’Estat espanyol. “Ens trobem davant del major atac a l’autonomia local de tota la democràcia, ja que retalla les seues competències, i fins i tot, la seua representativitat democràtica i la seua independència en la gestió de les poblacions de menys de 20.000 habitants”, ha assegurat González.

Baix teniu la Declaració d’Oliva en “pdf”.

Declaració d_Oliva

Muixeranga