Pobres llauradors!!!!……. + POBRES!!!!

El darrer dimecres, a proposta del Consell Agrari xeraquer, va tindre lloc  una assemblea informativa per tal d’orientar als llauradors el canvi en les normes legislatives sobre l’activitat agrícola. La sobtada i recent inspecció de treball en un hort de tarongers a tres agricultors laborant en les diverses tasques , un dels quals era el propietari  de la parcel·la, esdevenia el motiu fonamental de la reunió a causa del ressò hagut en el poble. L’advocat Vicent Estruch va confirmar el canvi legislatiu aprovat en 2012  segons el qual la desaparició del règim especial agrari i la incorporació dels jornalers agrícoles al Règim General suposava canvis substancials en l’activitat laboral del camp i un increment de la pressió fiscal , seguint la política d’augmentar amb desmesura tota classe d’impostos.

La nova llei obliga al llogater a cotitzar i fer un contracte amb el treballador i , els jubilats a no poder treballar ni tan sols les terres de la seua propietat. L’advocat va recomanar als llauradors contestar correctament i facilitar la tasca a l’inspector si es dona el cas. Vicent Estruch va recomanar als assistents la creació d’una cooperativa de propietaris i la creació d’una borsa de treball on contractar als jornalers. En finalitzar l’acte l’alcalde va dir que traslladaria el malestar als responsables de la Generalitat. La nostra pregunta ara és …  i allí  on  va a queixar-se .. quin partit és el que governa? Quin partit ha estat el que ha posat esta nova llei?  Quin partit s’ha negat al Congrés dels Diputats a incrementar les inspeccions de les ETT’s?    El seu . El PP.

Senyor alcalde  deixe’s d’enganyar-se i d’enganyar al llaurador. El problema dels nostres llauradors és més global. La gent del BLOC-COMPROMÍS i, a nivell comarcal…

• Impugnarem , sol·licitarem la demora de l’aplicació de la llei (mobilitzacions, escrits, mocions als Ajuntaments…)
  • Consideracions d’interés socials d’uns “horts familiars”per a extensions limitades de terra en règim especial.
  • Valor mediambiental del conreu – ja es fa en Alemanya-  front a l’erm de la terra abandonada.
  • Instal·lació d’alguna agroindustria en la Safor (sucs, conserva , melmelades..)
  • Apostar clarament per l’agricultura integrada i fer que es consumeixquen a les nostres tendes , supermercats i restaurants productes fets a  la nostra terra.
  • Relació contractual escrita entre llaurador i comerciant per evitar els tractes abusius.
  • Augment de les inspeccions a les ETT’s per tal d’evitar que els treballadors ja no perden ni més sou ni  la poca dignitat que els queda.

FRANCESC  SERRALTA

Portaveu del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de Xeraco